Cez Tri vody na Lukovú

Túra vhodná za zlého počasia, alebo pri veľkom lavínovom nebezpečenstve. Veľká časť vedie v lesnom poraste, takže je chránená pred vetrom. Veterný môže byť ale jej posledný úsek už nad pásmom lesa. Technicky je to nenáročná túra, často tu nájdete prešľapanú stopu, čiže je vhodná aj pre začiatočníkov. Skon je v celej trase relatívne mierny a teda je vhodná aj pre skialpinistov so slabšou kondíciou. Počas túry narazíte na viacero miest, z ktorých sa dá vrátiť späť do strediska. Výhodou je, že sa dá absolvovať aj pri slabších snehových podmienkach.

Výstup: Túra začína pri Mikulášskej chate (1113 m n.m.). Vedie po trase žltého značkovaného chodníka popri hotely Marmot. Ďalej pokračuje dolinou Zadnej vody. Spočiatku široká lesná cesta niekedy upravovaná ako bežkárske trate sa postupne zužuje a na viacerých miestach prekonáva menšie potoky. Na križovatke turistických chodníkov Tri vody trasa odbočuje vľavo a pokračuje po červenej značke traverzom smerom k hornej stanici lanovky Brhliská. V prípade že už nechcete pokračovať ďalej, je možné túru skrátiť a zlyžovať po zjazdovke Vrbická (10). My ale odporúčame pokračovať ďalej po trase červeného chodníka na rázcestie Pod Orlou skalou (1475 mn.m.). V tejto časti les redne a objavuje sa aj kosodrevina. Posledný úsek po Lukovou vedie serpentínami chodníka stále v miernom sklone. V cieli našej trasy na Lukovej sa nachádza viacero budov, ktoré môžu veľmi dobre poslúžiť ako ochrana pred vetrom a výhodné miesto na odlepenie pásov či oddych.

Zjazd: Zjazd má viacero variant. Jedna z nich je zlyžovať späť po tej istej trase na Brhliská a ďalej po zjazdovke Vrbická (10). Druhou možnosťou je pustiť sa zjazdovkou Spravodlivá, ktorá nie je upravovaná ratrakmi a často sa počas zimy vytvoria unikátne bubny. Jazda v bubnoch ale nie je vhodná pre začínajúcich lyžiarov. Odporúčame sledovať aj ostatných lyžiarov, ktorí sa sem môžu vybrať zo strediska. Hlavne po silnom snežení s prachovým snehom je práve táto lokalita veľkým lákadlom pre freeriderov. Poslednou možnosťou je zjazdovka Majstrovská (7). Nie vždy je však dostatočne zasnežená, preto odporúčame sledovať aktuálne snehové podmieky v stredisku.

3 h

Trvanie trasy

9km

Dĺžka trasy

Mikulášska chata (1113 m n.m.)