Z Černovej do Ľubochne

Cyklistická trasa

V lesnom tieni aj počas horúcich dní.

Trasa sa začína na autobusovej zastávke Nová Černová, ale ideálnejšie je zaparkovať auto na parkovisku v Čudkovskej doline pri Kolibe u dobrého pastiera. Odtiaľto sa vydáte na trasu najskôr po mierne stúpajúcej asfaltovej ceste, ktorú ale o chvíľku opustíte a odbočíte vpravo na lesnú zvážnicu. Tá najskôr stúpa strmo, neskôr sa sklon zmierni, ale aj tak stále stúpate. Nad dedinou Černová prejdete okolo lavičky a veľkého kríža a pokračujete v tieni lesa ďalej. Cesta občas stúpa, kde tu klesá až dôjdete na križovatku so žltou značkou, ktorá vedie dolu k ústiu Bystrej doliny. Ak nevládzete alebo sa blíži búrka, upustite z vašich cieľov a spustite sa po žltej smerom dolu na hlavnú cestu. Ak vám ale počasie praje a sily stačia, pokračujte ďalej smerom hore. Stúpajúcu lesnú cestu opustíte odbočením vpravo na inú zvážnicu, ktorá je jazdená menej a občas zarastá trávou. Čaká vás už len pár metrov stúpania a nasleduje dlhánsky zjazd do Ľubochnianskej doliny, kde sa napojíte na asfaltovú cestu a ďalej pokračujete v klesaní dolu priamo do dediny Ľubochňa, kde táto trasa končí. POZOR: na trase v lesoch je veľmi slabý a na veľkej časti úseku až žiadny signál pre mobilný telefón. Jazdite preto opatrne.