Okruh Vysokou nad Kysucou

Cyklistická trasa

Vysoká nad Kysucou je rozľahlá kysucká obec, v ktorej prúdi život počas celého roka. Je rodiskom významného akademického maliara Miroslava Cipára, predkov posledného muža, ktorý stál na povrchu Mesiaca - E. A. Cernana, i majiteľa najväčšej drotárskej dielne na svete – Štefana Hunčíka.

⦁ východiskový bod: Obecný úrad vo Vysokej nad Kysucou (možnosť zaparkovať na bezplatnom parkovisku, dostupnosť aj autobusom/vlakom)

⦁ po hlavnej, cyklisticky neznačenej, ceste cca 1,5 km smerom na Makov

⦁ pri autobusovej zastávke Vysoká nad Kysucou, Furmanec, resp. pohostinstve u Arnolda odbočiť vľavo a napojiť sa na červenú cyklotrasu

⦁ prudkým stúpaním po asfaltovej ceste cca 3 km až do osady Vrchrieka

⦁ ďalej po červenej turistickej značke hrebeňom Javorníkov cca 2 km smerom na Semeteš, terén: hlina/veľké kamene

⦁ na Semeteši možnosť občerstvenia

⦁ zo Semeteša prudkým 1,5 km klesaním po hlavnej asfaltovej ceste a červenej cykloznačke až po smerovník Grušpierovci (pozor, neprehliadnite ho, nachádza sa po ľavej strane)

⦁ pokračovaním po červenej značke príjemnou staršou lesnou asfaltovou cestou približne 5 km

⦁ na križovatke lesnej cesty s cestou na Vrchrieku pokračovaním po červenej značke až ku hlavnej ceste

⦁ návrat do východiskového bodu