Z Čadce do Oščadnice cez Bukov

Cyklistická trasa

Napriek tomu, že túto cyklotrasu v mapách nenájdete, určite vám ju odporučí nejeden miestny priaznivec dvojkolesových tátošov. Trasa charakteristická stúpaním, ktoré je však odmenené dlhým zjazdom po upravených lesných cestách, bude určite balzamom na vašu športovú dušu.

⦁ východiskový bod: supermarket Tesco v Čadci (možnosť bezplatného parkovania)

⦁ poza supermarket po červenej turistickej značke cca 0,5 km do mestskej časti Bukov

⦁ ďalej cez Bukov, okolo Bukovského minerálneho prameňa stúpaním po miestnej asfaltovej ceste až ku záhradkárskej oblasti (2 km)

⦁ pokračovaním po lesnej asfaltovej ceste so zákazom vjazdu motorovým vozidlám ďalších 2,5 km po križovatku

⦁ po 1,3 km sa dostanete na križovatku Pod Javorským, z ktorého plynulým zjazdom po zelenej cyklotrase k ďalšiemu orientačnému bodu Oščadnica, Breziny (3,1 km)

⦁ napojte sa na modrú cyklotrasu smerom ku kaštieľu

⦁ po 300 metroch odpočinkové miesto so studničkou

⦁ na križovatke Oščadnica Dielnice (2. tabuľa náučného chodníka) máme možnosť:

⦁ pokračovať vpravo – pozvoľným 4 km stúpaním po lesnej ceste na križovatku, na ktorej sme už boli (uzatvoríme okruh) a rovnakou trasou - zjazdom do východiskového bodu (celkovo 8 km)

⦁ pokračovať po modrej ku kaštieľu a do Čadce po hlavnej ceste (cca 7 km)